Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

20/40

4. 4. 2012 23:17
Klidně

ale uvědomme si že češi nejsou švýcaři. Takže pokud by tu bylo referendum jako ve švýcarsku očekával bych změť zákazů, příkazů, zvyšování daní a obecně třídní nenávisti proti movitějším / aktivnějším občanům. Takže ať si češi odhlasují co chtějí ale ať nepočítají s tím, že jim tu budu skákat podle toho, co si odhlasují.

0 0
možnosti

Petr4905

4. 4. 2012 17:43
Ano,

švýcarská demokracie je vzorem. Volič, který rozhoduje v konkrétním případě se rozhoduje zodpovědněji, než který rozhoduje ve volbách na základě slibů se odpovědný necítí (a může nadávat).

1 0
možnosti

Krawcojc_LUS

3. 4. 2012 18:30
moznost stanovovat si vlastni obecni dane [napr. jako Fini]

Moznost, aby kazdej mestskej/komunitni okruh mel vlastni obecni dan, kterou by si navzajem konkurovaly, to je hezka myslenka, ale bohuzel uplna kravina v nasich pomerech. Vemte priklad Prahy nebo Rican a porovnejte je s mestem Jesenik nebo Bruntal - oba priklady by v pripade konkurence dopadly tak, ze prvni skupina by si mohla dovolit velmi nizkou dan [cimz by dal bohatly prilivem bohacu, coz by jim umoznovalo dalsi a dalsi snizovani] a naopak z druhy skupiny by si v pripade vyssi fiskalni autonomie staly nakonec cisty ghetta, az by doslo k rozpusteni samospravy pro bankrot. Mesto Bruntal nema bohuzel takovy kamaradicky v centru moci [a prerozdelovani nasich spolecnejch penez...], aby ziskali balik na vystehovani chudejch lidi/bezdomovcu a poradnej facelift mesta, aby z bejvalyho luxusniho mesta opet neco bylo. Pripravou pro takovou reformu by muselo bejt dlouhodoby spravedlivy prerozdelovani penez mezi obce, jak to uz davno melo bejt...ne jako ted ta nespravedlnost!

0 0
možnosti

Gmurr

3. 4. 2012 15:53
k tomu , ze namte rad dotace, prosimvas prectete si o co jde

Art. 129a (neu) Besteuerung von Bauspareinlagen

1 Die Kantone können, während einer Spardauer von höchstens zehn aufeinanderfolgenden Jahren, Bauspareinlagen von der Vermögenssteuer und die auf dem Bausparkapital angewachsenen Zinsen von der Einkommenssteuer befreien.

2 Die Kantone können zudem vorsehen, dass Bauspareinlagen zum Zweck nach Absatz 3 Buchstabe a bis zu einem jährlichen Betrag von 15'000 Franken und zum Zweck nach Absatz 3 Buchstabe b bis zu einem jährlichen Betrag von 5'000 Franken von den steuerbaren Einkünften abgezogen werden können; ein solcher Abzug ist auf höchstens zehn Jahre befristet. Gemeinsam steuerpflichtige Ehegatten können diesen Abzug je für sich beanspruchen. Die Bundesversammlung kann die Höchstbeträge mit einer Verordnung der Teuerung anpassen.

1 0
možnosti

MMister.com

3. 4. 2012 22:36
Re: k tomu , ze namte rad dotace, prosimvas prectete si o co jde

No vždyť ano, jedná se o úlevu z daně. Nic jiného jsem přece netvrdil. Nebo jsem něco přehlédl?

0 0
možnosti

Gmurr

3. 4. 2012 15:46
dokkonce to neni ani vystavba chat

to je taky neco jineho

1 0
možnosti

uumaa

3. 4. 2012 18:39
Re: dokkonce to neni ani vystavba chat

GmurrR^

0 0
možnosti

Rikinojo

3. 4. 2012 15:17
inspirace švýcarsko

nejde se spoléhat, že to, co funguje ve švýcarsku, bude fungovat někde jinde

1 0
možnosti

Jiří Heincl

4. 4. 2012 21:47
Re: inspirace švýcarsko

A na co lze spoléhat? Bezesporu na to, že když se předem řekne, ono to nepůjde, tak to opravdu nepůjde.

1 0
možnosti

Abadi Kwame stokrát smazaný

3. 4. 2012 13:17
Nesouhlasím

Nesouhlasím s tezí "dejte lidem odpovědnost a budou se chovat odpovědně". Dobrý protipříklad mohou být cikáni - mají naprosto stejnou odpovědnost jako my ostatní. Tedy na papíře. Jak je to v reálu tušíme všichni. Podobný princip platí i pro nás - destruovat morálku a povědomá národa během několika dekád je poměrně snadné: stačí se podívat nejen na ČR, ale také na USA, které se změnily od 50. let do současnosti z hrdné a silné ekonomiky v socialistický paskvil.

Myslím, že k tomu, aby si Češi začali počínat skutečně odpovědně, by bylo třeba nějaké zásadní události, nebo alespoň zdání zásadní události, spojené s příslušnými reformami. Samovolně nemá něco takového šanci. Á propos, se švýcarskou firmou jsem obchodoval. Jejich pravidla je naprostý fašismus a o něco takového tady skutečně nestojím. Co by se mi líbilo by byla atmosféra podnikáni počátku 90. let (do nástupu socanů).

0 0
možnosti

vena65

3. 4. 2012 13:50
Re: Nesouhlasím

Čemu říkáte odpovědnost? Vy jste snad slepý. V našem státě se odpovědnost převádí ve velké míře z jednotlivců na stát a to že někteří si chtějí co největší díl odpovědnosti za sebe sama ponechat nemůžete považovat za příklad toho, že ponechání odpovědnosti na jedincích nefunguje. Vyžadujte po cikánech odpovědnost a buď se přizpůsobí, nebo vystěhují nebo budou hnít v celách.

2 0
možnosti

Gmurr

3. 4. 2012 11:52
chtelo by to, kdyzuz o tom pisete

rozebrat co je ve Svycarsku mineno tim stavebnim sporenim. Vase zavorce znamena, ze byste to nejradeji zrusil v CR. Proc? jen se vam to nelibi nebo proc?

1 0
možnosti

MMister.com

3. 4. 2012 12:36
Re: chtelo by to, kdyzuz o tom pisete

Nesouhlasím s tím, aby stát dotoval spoření.

1 0
možnosti

Stará kára

3. 4. 2012 10:34
Ono je potřeba znát historické souvislosti

Tradice referenda vznikla současně se vznikem konfederace. V té době byly jednotlivé kantony (dnešní název) ohroženy snahou okolních (velkých a silných) států. Spojily se a mj. rozhodovaly referendem. To podstatné je, že lidé se naučili rozhodovat v době nebezpečí, ohrožení, obav. Hlasovali tedy odpovědně.

     A protože výchova dítěte začíná výchovou matky jeho matky (možná i dříve), byla ve třetí, čtvrté generaci odpovědná volba samozřejmostí. I tento výjimečný postoj k vlastnímu státu je důvodem, proč se Švýcaři velmi intenzivně brání imigraci.

    Obávám se, že u nás je přístup občanů k vlastnímu státu pravým opakem přístupu švýcarského. A vyhlášením referenda se určitě nezmění. Osobně jsem si jist, že by referendum o 6týdenní dovolené neprošlo - bylo by požadováno referendum o dovolené 8týdenní.

0 0
možnosti

Saša

3. 4. 2012 10:53
Nesouhlasím.

Hlásáte spekulace, které nejsou nijak ověřeny v praxi.

Já ale silně pochybuji o tom, že by u nás v referendu prošlo prodloužení dovolených. Na to by nebylo dost hlasů. Pro by totiž hlasovali jen zaměstnanci, a to ne všichni - vyjma zaměstnanců státních, krajských a obecních si totiž všichni ostatní snadno spočítají, že delší dovolená znamená nižší mzdy.

Důchodci, podnikatelé a živnostníci a vykonavatelé svobodných povolání (a jejich rodiny) by určitě hlasovali proti. Stejně tak by proti tomu hlasovala většina studentů (aby je rodiče nenutili trávit ještě delší dobu dovolených s nimi).

Ale je to zbytečné mudrování, když se to nezkusilo.

Já jsem pro to, aby se to zkusilo.

0 0
možnosti

Saša

3. 4. 2012 10:24
Nejsme švýcarští spříseženci, proto se nemůžeme snažit

chovat jako oni.

Nicméně poučení si od nich vzít můžeme a jejich zkušenosti můžeme přepracovat na naše podmínky.

Osobně jsem zastáncem referendové legislativy, ale lépe vybalancované na princip subsidiarity.

No a jako technickou podmínku pro rozumné uplatnění bych viděl stanovení pevného dne konání.

Líbilo by se mi, kdyby bylo stanoveno (ústavou), že všechny volby se konají 28. října, a tentýž den že se konají všechna referenda. Jediný den a vždy stejný. Každý organizátor by s tím dopředu mohl počítat: uzávěrka na svátek sv. Václava, hlasování na státní svátek výročí svržení habsburgských monarchů.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS